KFC susține „Fizica altfel” și în 2018. Programul vizează alți 250 de profesori de fizică. Peste 12.500 elevi vor învăța prin investigație la școală până la finalul anului.

„Fizica altfel” este un proiect inițiat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale care își propune să formeze profesorii de fizică să utilizeze metoda investigației la clasă, astfel încât elevii să înceapă să gândească structurat și să (re)descopere plăcerea de a învăța fizica. Proiectul, devenit deja strategic pentru organizație, este considerat best - practice și pentru alte științe predate la școală, pentru care CEAE intenționează să identifice și să ofere metode active și moderne de învățare.

 

Dacă în 2017 au fost vizați 150 de profesori din 6 județe care au utilizat noile metode la clasă pentru 7.500 de elevi, anul acesta, în cadrul parteneriatului, vor fi formați 250 de profesori de fizică care vor putea utiliza metodele active de învățare la clasă pentru aproximativ 12.500 elevi de gimnaziu sau liceu.
 
„Tot auzim în spațiul public că lucrurile nu sunt în regulă, nici cu copiii – nu mai vor să învețe, nu-i interesează decât ”să stea pe telefoanele mobile” etc, nici cu profesorii – nu mai fac suficient efort pentru a face lecțiile interesante.
Derulând proiectul „Fizica altfel”, am avut surpriza să descoperim că lucrurile nu stau deloc așa. Când elevii devin actorii principali în descoperirea explicațiilor fenomenelor fizice, curiozitatea reapare și,  odată cu ea, dorința de a înțelege cât mai multe despre lumea din jur. În ceea ce privește profesorii, problema nu este că nu și-ar dori să procedeze altfel la clasă, dar nu știu cum să facă asta de unii singuri. Dacă sunt incluși în programe de pregătire care să-i învețe cum să le stârnească elevilor curiozitatea și cum să-i facă să înțeleagă mai bine temele din programă, o bună parte dintre ei fac minuni la clasă. Și, la fel ca elevii, profesorii află din nou ce înseamnă entuziasmul. KFC a înțeles că pentru a se produce schimbări vizibile în privința creșterii calității educației trebuie intervenit în sistemul formal de educație. Mulțumim, KFC, pentru continuarea parteneriatului! ” a declarat Cristian Hatu, Președintele CEAE.
 
„Educația este unul dintre pilonii în care am ales să investim prin intermediul proiectelor de responsabilitate socială desfășurate la nivelul companiei. Prin parteneriatul cu CEAE ne dorim să susținem dezvoltarea timpurie a tinerilor din România pentru capacitarea acestora în vederea evoluției lor profesionale și personale pe termen lung. La KFC, credem foarte mult în folosirea forțelor proprii și hrănirea curiozității și, de aceea, începând cu anul 2017, am pornit într-o nouă aventură și ne-am alăturat companiilor care susțin inițiativa „Fizica Altfel". Continuăm acest parteneriat și în 2018 și sperăm ca din ce în ce mai mulți profesori și elevi să beneficieze de acest program”, a declarat Mark Hilton, CEO Sphera Franchise Group.
 
Despre Fizica altfel”
Demarat în anul 2012, proiectul educațional “Fizica altfel” și-a propus să formeze profesorii de fizică să lucreze la clasă prin metoda investigației, metodă ce le permite elevilor să dobândească abilități de bază foarte importante pentru viitorul lor și anume: gândire critică, rezolvarea de probleme complexe, luarea și asumarea deciziilor, capacitatea de a lucra în echipă, capacitatea de a învăța lucruri noi într-un timp relativ scurt etc.
CEAE, împreună cu reprezentanți ai comunității “profesorilor altfel”, au generat schimbarea programei școlare de fizică. Astfel, extinderea cursurilor de formare este un pas firesc pe care organizația și l-a asumat astfel încât toți elevii să beneficieze de noua abordare a predării prin investigație la clasă.