PROGRAMUL HARVEST ÎN ROMÂNIA

Avem un rol activ în viaţa comunităţii din care facem parte prin programe de responsabilitate socială.



În noiembrie 2017, KFC România a lansat programul Harvest, la nivel local, inițial ca o platformă pilot, prin care se urmărește reducerea risipei alimentare și oferirea de sprijin pentru persoanele provenind din medii defavorizate. Prima organizație care a făcut parte din acest proiect este Asociația Caritas București. În 2018 au fost donate peste 1.000 de kg de produse din pui către această organizație, care oferă, zilnic, o masă caldă familiilor nevoiașe, persoanelor în vârstă fără familii sau persoanelor cu dizabilități.

Beneficiarii proiectului Harvest sunt familii nevoiașe cu mulți copii, aflate la limita de existență, persoane în vârstă, singure și cu diferite afecțiuni, persoane aflate în dificultate, vulnerabile, marginalizate social sau persoane cu dizabilități. Programul Harvest reprezintă mai mult decât asigurarea unei mese calde zilnice, este o modalitate de implicare activă, responsabilă și asumată pentru a le oferi un confort fizic și psihic., a declarat Maricica Cihodaru, Director Asociația Caritas București.

Printre produsele KFC România care pot fi donate se numără Zinger fillet, Fillet, Fillet bites, Crispy Strips sau bucăţi de pui.

În 2019, programul se extinde prin noi parteneriate atât în București, cât și în țară, cu: Fundația “Bucuria Darului” din Brașov, Asociația “O masa caldă” din Cluj și “Organizaţia Umanitară Concordia”. În 2020, “Fundația Filantropică Metropolis” din București se alătură programului Harvest, iar în 2021 mai multe filiale ale Băncii de Alimente din orașele Oradea, Cluj, Brașov, Craiova, Timișoara și București încep și ele colaborarea.

Introducerea unei organizații non-guvernamentale ca partener în cadrul programului presupune verificarea unor standarde obligatorii: o bucătărie complet echipată care să dețină toate autorizațiile legale, condiții de transport care să permită menținerea unei temperaturi adecvate, ustensile pentru gătit, ș.a. Există o verificare foarte amănunțită a organizațiilor non-guvernamentale pentru a le oferi acces în program, astfel încât să se asigure standardele de calitate şi siguranţă alimentară.

Impact

De la demararea programului pilot în restaurantele KFC din România, mii de persoane nevoiașe, susținute de asociațiile partenere, beneficiază zilnic de donațiile programului.

Prin intermediul acestui program, KFC România consolidează strategia de responsabilitate socială, prin care îşi propune să aibă un impact pozitiv asupra societății și, totodată, asupra mediului înconjurător.